Yapılandırmacı yaklaşım özellikleri

Yapılandırmacılıkta bilginin tekrarı değil bilginin transferi ve yeniden yapılandırılması söz konusudur. Öğrenenin etkin rol aldığı bu yaklaşımda sadece okumak ve dinlemek yerine tartışma, fikirlerini savunma, kurma, sorgulama ve fikir paylaşma gibi öğrenme sürecine etkin katılım söz konusudur.

Yapılandırmacı öğrenmenin kilit özellikleri nelerdir?

Mücadeleci, meraklı, girişimci ve sabırlı olmak, yapılandırmacı öğrenmede bulunması gereken kişisel özelliklerdir. Öğrenenler bilgiyi araştırıp keşfederek, yaratarak, yorumlayarak ve çevre ile etkileşim kurarak yapılandırır. Böylece, içerik ve süreci aynı zamanda öğrenirler.

Yapılandırmacı öğrenmede kullanılan stratejiler teknikler nelerdir?

Yapılandırmacı öğrenmede, kullanılan stratejiler şunlardır: Drama, proje çalışmaları, tasarımlayarak öğrenme, öğreterek öğrenme, işbirlikli öğrenme (Wilson, 1997: 8).

Yapılandırmacı görüş nedir?

Yapılandırmacılık , öğrenenlerin halihazırda bildikleriyle bütünleşerek yeni anlayışlar ve bilgiler inşa ettiklerini tanıyan bir eğitim teorisidir . Bu, okula başlamadan önce kazanılan bilgileri içerir. Çeşitli felsefi konumlarla, özellikle epistemolojide olduğu kadar ontoloji , politika ve etikte de ilişkilidir .

Yapılandırmacı bir öğretmen nasıl olmalı?

Yapılandırmacı kuramda öğretmen, bir otorite olarak sınıfta bulunmaz; öğretmenin asıl görevi öğrencileri gözlemek ve onları yönlendirmektir (Şaşan, 2002). Öğretmenler, problemi öğrenenler için çözmek yerine öğrencinin çözümlemesi için ortam hazırlar (Brooks ve Brooks, 1999).

Yapılandırmacı yaklaşımda öğrenme nasıl gerçekleşir?

Öğreneme Nasıl Gerçekleşir: Yapılandırmacı yaklaşım, öğrenmeyi, deneyimden anlam oluşturmayla eşleştiren bir teoridir. İnsanoğlu, bilgiyi doğrudan almanın aksine, onu kendisi oluşturur. Bu, öğrenmenin ancak mevcut bilgilere, deneyimlere dayalı olarak gerçekleşebileceği anlamına gelmektedir.

Yapılandırmacı öğrenme kuramı nedir?

Öğrenme olayını öğrenen açısından inceler ve öğrenenin bilgiyi nasıl yapılandırdığıyla ilgilenir. Vygotsky, Bruner, Barlett ve Dewey de bu kurama katkıda bulunmuşlardır. … Bu kurama göre, öğrenme, öğrencilerin somut yaşantıları sonucunda anlamda meydana gelen değişimdir.

Yapılandırmacı öğrenme kurami nedir?

Öğrenme olayını öğrenen açısından inceler ve öğrenenin bilgiyi nasıl yapılandırdığıyla ilgilenir. Vygotsky, Bruner, Barlett ve Dewey de bu kurama katkıda bulunmuşlardır. … Bu kurama göre, öğrenme, öğrencilerin somut yaşantıları sonucunda anlamda meydana gelen değişimdir.

admin

15307 Post

Related Posts